Eğitim Öğretim Politikası

21. yüzyılda, bilim ve teknolojideki hızlı gelişme, toplumlarda farklı özelliklere sahip birey ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Öğrenme ve yenilenme becerileri, yaratıcılık ve yenilenme, eleştirel düşünme ve problem çözme, iletişim ve işbirliği, bilgi, medya ve teknoloji becerileri, bilgi okur-yazarlığı, medya okur-yazarlığı, bilgi ve iletişim teknolojileri okur-yazarlığı, yaşam ve meslek becerileri, esneklik ve uyum, girişimcilik ve öz-yönelim, sosyal ve kültürlerarası üretkenlik ve sorumluluk, liderlik gibi alanları kapsayan 21. yüzyıl becerilerinin öğrencilerine kazandırılması hemen hemen tüm yükseköğretim kurumlarının temel amacını oluşturmaktadır.

Ayrıca günümüzde, ‘21. yüzyıl becerileri’ başlığı altında toplanan yayınlar, değişen dünyaya uyum sağlayabilecek bireyin taşıması gereken özellikler açısından yeni eğitim yaklaşımlarının nasıl olması gerektiği konusunda yol gösterici olmuştur.

Tüm bu çalışmaların devam ettiği süreçte, 3. nesil üniversiteler ve özellikleri, uluslararası kalite güvence standartları ve bilgi çağı toplumundan, yaratıcı toplum çağına geçişin getirdiği yeni yaklaşımlar da ön plana çıkmıştır.

Ancak, yukarıda ifade edilen becerileri öğrencilere kazandırmak hiç de kolay olmayacaktır. Bu nedenle, kurumla ilgili gerçekçi ve doğru bir ön analizin, hedeflere giden süreçlerin, süreçlerdeki gelişmelerin ve çıktıların kalitesinin de değerlendirilmesinin ciddi bir önemi vardır. Bu nedenle, kalite politikamızda güçlükleri de dikkate alan bir yol izledik. Örneğin: ortaöğrenim kurumlarından gelen öğrencilerimizin yukarıdaki becerilere bütünüyle sahip olduğunu ifade etmek oldukça zordur. Bu nedenle ülkemizde, bir yüksek öğretim kurumu olarak yukarıdaki özellikleri geliştirmenin de sorumluluklarımız içinde yer alması gerektiğini düşünmekteyiz.

Bilindiği gibi eğitimin temel amacı, belli bir alanda davranış değişikliği oluşturmaktır. Erişkinlerde davranış değişikliği sağlamanın ne kadar zor olduğu eğitim ve davranış bilimleri açısından bilinen bir gerçektir. Bu nedenle eğitim alanındaki kalite politikamızın esasını, eğitim bilimlerindeki gelişmeleri izlemek ve bu gelişimleri tüm mesleki eğitim programlarına entegre etmek oluşturmaktadır. Bu alandaki öncelikli çalışmalarımız, eğitimin yeterlilik (çıktı) esaslı planlanmasını, öğrenme öncelikli eğitim/öğretim stratejilerini, ölçme değerlendirme yöntemlerini de kapsamaktadır. Bu nedenle sürekli eğitim, uzaktan eğitim, ters yüz sınıflar yaklaşımı, dikkate aldığımız konuları oluşturmaktadır.

Ayrıca, uluslararası düzeyde tanınır olmak ve MoU vb. uluslararası ortak faaliyet alanı oluşturmak, uluslararası öğrenci sayımızı artırmak da kalite politikamızın doğal bir sonucu olarak kabul edilmektedir.

Bu alanındaki, yaklaşımlarımızdan biri de, eğitimle ilgili, program başarısı değerlendirme vb. gibi eğitim alanı araştırmalarını arttırarak eğitim programlarımızın etkinliğinin bilimsel değerlendirilmesini yapmaktır.

Lisansüstü eğitim alanında da benzer politikaları yürütmekte ve çok disiplinli alanların oluşturulması dikkate alınmaktadır. Yine, lisansüstü program ve öğrenci sayılarının artırılması kalite politikamız içinde yer almaktadır.

Kalite güvence politikamızın önceliklerinden birini de, ulusal akreditasyonlar almış ve bunu izleyen dönemde uluslararası akreditasyonların da gündeme gelmesi hedeflenmiştir.